Have a question?
Message sent Κλείσε

Επιμέλεια: Oμάδα m-Learn.gr

     Το τμήμα του παιδικού εγκεφάλου που διαχειρίζεται το ρίσκο και ελέγχει το συναίσθημα αναπτύσσεται καθώς εκτίθεται σε διαφορετικού βεληνεκούς ρίσκα και συναισθήματα. Αν υπάρχουν διαρκώς κανόνες, ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια του ελεύθερου παιχνιδιού, εμποδίζεται αυτό το μέρος της τόσο σημαντικής ανάπτυξης κι ως εκ τούτου παρατηρούμε περισσότερα προβλήματα στη συμπεριφορά, στη συναισθηματική ωρίμανση, στις αποκρίσεις «φυγής ή μάχης» (flight or fight response) και στο αυξανόμενο ρίσκο εμφάνισης άγχους των μαθητών. Η εγκεφαλική δομή που είναι κυρίως υπεύθυνη για την αξιολόγηση του ρίσκου και τη διαχείριση του συναισθήματος είναι η (εγκεφαλική) αμυγδαλή, η οποία είναι μέρος του μεταιχμιακού συστήματος και κέντρο των συναισθημάτων, της συναισθηματικής συμπεριφοράς, των κινήτρων και της ανάληψης ρίσκων.

Ο προμετωπιαίος φλοιός του εγκεφάλου αναπτύσσεται εξίσου με ταχείς ρυθμούς, από την παιδική ηλικία έως την πρώιμη ενήλικη ζωή, και είναι υπεύθυνος για την οργάνωση, την επίλυση προβλήματος, των κοινωνικών δεξιοτήτων, του συμπεριφορικού ελέγχου και της συνειδητής κίνησης των μυών. Όσο τα παιδιά εξασκούν τον προμετωπιαίο φλοιό τους, τόσο εκείνος αναπτύσσεται και προετοιμάζεται ανάλογα για μελλοντικές καταστάσεις, καθώς είναι αυτός που τρέχει προσομοιώσεις για τα αποτελέσματα των συμπεριφορών μας.

Κατά αυτό τον τρόπο, το παιδί ξεκινά να σκέφτεται πως «Αν κάνω αυτό, τότε θα προκύψει το ανάλογο αποτέλεσμα». Επομένως, μια αυλή χωρίς κανόνες προσφέρει ένα συνδυασμό ανάπτυξης των επιτελικών λειτουργιών, της εμπλοκής στη μαθησιακή διαδικασία του ελέγχου των συναισθημάτων και της συμπεριφοράς διαμέσου άμεσων και πρακτικών εμπειριών και της απεριόριστης σωματικής κίνησης. Μοιάζει με την απόλυτη συνταγή της επιτυχίας!

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies απαραίτητα για τη λειτουργία του και ορισμένα για να βελτιώσει την εμπειρία περιήγησής σας.